Цветни фантазии

Дълго обмислях варианти на картичка с етно-мотиви и накрая се спрях на тема, която не мога подмина - народни носии и танци.
     И тъй като съм любител на народните танци и музика  и вече 2 години посещавам школа за народни танци    "В шоплъкъ", реших да направя картичка специално за нашата школа с млад, талантлив и и амбициозен ръководител - Ивайло Георгиев.




Ще участвам в Предизвикателството на Картичкофурии - Етно елементи , зададена от Те4ето /благодаря ти Те4е!


Ето и някои снимки от наши участия....

от ляво на дясно....четвъртата съм аз...



Пак аз, / със слънчевите очила/.....До мен момиченцето с двете плитки - и тя е Дани - е моя бивша възпитаничка, сега завърши 7 клас. Шарен "отбор" сме.






Българското народно облекло е неизменно и тясно свързано с народните танци.

Народното облекло, наред с езика и песенното творчество, е специфично културно явление с дълъг исторически живот. Оттук и неговата вековна роля на своебразен определител на българската народна култура, който създава зрителна представа за етническата специфика и за етнографското многообразие на народа. Оригиналните комплекти костюми и отделните образци от традиционни дрехи, както и високохудожествените шевици, тъкани и метални накити, представляват уникални културно-исторически паметници.


Традиционното народно облекло е най-пълноценният източник за разкриване на етническото eдинство и многообразие на традиционната българска култура. Със своята типологическа характеристика (женски, мъжки и детски), както и със състава и композиция си, то дава представа и за функцията на българина в обществения живот при определени трудови, обредни, или празнични условия.

Повече за  танците и носиите...

8 коментара:

Creative каза...

Разкошна е, Дани! Идейна, тематична ..
Аз също дълги години съм се подвизавала танцово (като ученичка) в състав за народни песни и танци, та тези танци и носии явно са ми в кръвта още. :) И отдавна имам намерение и желание да ходя някъде да тропам, но още съм на фаза умуване и търсене на свободно време ..
Та затова изключително много се радвам на хора, които го правят!

Krissbal каза...

Великолепно изпълнение и много оригинална идея!

Te4eto каза...

Откога чакам твоето включване в предизвикателството... струваше си чакането! Страхотна картичка Дани!

Kras каза...

Много са ти красиви танцьорите

Chiges каза...

Дани, приказна е! Много ми харесва и основата, и стилизираните танцьори, и обемната стомничка :). Страхотно произведение!

Irena каза...

Дани, страхотна картичка, много е хубава и идейна.
Браво на теб :)

- каза...

Да не ти е уроки, ала постоянно ме изненадваш-ту с картичка, ту с нещо друго, та да попитам сега като една съща клюкарка: имаш ли и други скрити таланти? :)
Танцьорите са чудесни! Ще си запазя картичката.

ЦВЕТНИ ФАНТАЗИИ каза...

Благодаря за визитата в моя блог и за положителвите отзиви! Светле, значи на теб няма какво да обяснявам каква е тръпката - усещането е невероятно! От сърце ти желая да намериш това толкова дефицитно нещо - времето - за да се отдадеш на още едно любимо занимание! Лара, е на теб благодаря за милите думи, всеки тук има някакъв талант и призвание....Всички сте невероятни....възхищавам се! Радвам се, че имам сили и време за доста неща.....поне засега!

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че отделяте от времето си за визита на моя блог! Вашите коментари са много ценни за мен! Заповядайте отново!